Informace o škole

Novinky

  • Poděkování ZŠ a MŠ Nivnice

    Vážené paní ředitelky, páni ředitelé, zástupci škol,

    chtěla bych Vám touto cestou moc poděkovat za to, že jste přijali naše pozvání a přijeli prezentovat svou školu k nám do Nivnice. Toto setkání ocenili i žáci a jejich rodiče. Snad to pomůže v dalším uvažování, kam nasměrovat jejich budoucnost. Snažila jsem se Vás všechny obejít, zároveň vím, že se mi to nepovedlo, protože jsem byla taktéž v roli rodiče deváťáka, tak se omlouvám. Věřím, že s řadou z Vás se naši žáci setkají ještě v rámci dnů otevřených dve­ří.

    Děkuji Vám za ochotu a vstřícnost, příp. zanechané materiály. Pokud byste měli k dispozici ještě prezentace své školy v elektro­nické podobě, můžete nám je zaslat, při vhodné příležitosti bychom je pak našim žákům pustili.

    Přeji Vám příjemný školní rok a těším se na další spolupráci.

    Mgr. Hana Strommerová
    Výchovná poradkyně pro kariérové poradenství ZŠ a MŠ J. A. Komenského Nivnice

    Naši školu zde prezentovala učitelka odborných předmětů, PhDr. Andrea Vykoukalová.

    Světlana Jančaříková

  • Žáci základních škol bojovali o vítězství ve Zdravotnické olympiádě

    1. ročník Zdravotnické olympiády pro žáky základních škol je za námi …. a má své vítěze. Naše škola uspořádala pod záštitou odboru školství Zlínského kraje 1. ročník Zdravotnické olympiády. Akce byla určena pro žáky 9. tříd základních škol celého Zlínského kraje. Účast byla hojná – semifinálo­vého kola se účastnilo 70 žáků z různých základních škol. Olympiáda probíhala ve dvou kolech – semifinálo­vého a finálového. Semifinálové kolo prokazovalo vědomosti žáků v oblasti první pomoci, environmen­tální výchovy, somatologie a z oblasti výživy člověka. Řešitelé vědomostního testu prokázali velké znalosti v těchto oblastech, bohužel se finálového kola mohlo účastnit pouze 23 žáků – úspěšných řešitelů s nejvyšším bodovým ohodnocením. Finálové kolo proběhlo 2.10. na půdě naší školy a hodnotilo praktické dovednosti ve výše uvedených oblastech. Bylo připraveno 12 stanovišť s různými úkoly. Finalisté si s úkoly poradili výborně – bojovali s nadšením a bylo znát, že je oblast zdravotní výchovy baví. Vnesoutěžních disciplínách si žáci a jejich doprovázející pedagogové mohli vyzkoušet modely odborné výuky, vyzkoušet měření krevního tlaku nebo poznávat osobnosti medicíny historické i současné. Jsme moc rádi, že jsme mohli posunout hranice vědomostí zase o kousek dál. Zvítězili ti nejlepší…ceny předány …. a příští – 2. ročník Zdravotnické olympiády může začít s přípravami

    Petra Matošková

  • 3. A poprvé na praxi

    Ve středu 18. září jsme zahájili naše praktické vyučování na dětském oddělení kojenců a batolat. Být v roli zdravotníka, oblečeni v bílé uniformě a poskytovat ošetřovatel­skou péči malým dětem je pro nás něco úplně nového. První den jsme si prohlédli oddělení a seznámili se s personálem. Další dny jsme byli s paní učitelkou na oddělení kojenců a batolat a zbytek se rozprchl na jiná oddělení, kde jsme se měli spolehnout jen sami na sebe a pověřené sestry. Pro některé to bylo velmi náročné a pro některé zase hračka. I tak jsme ale všichni rádi, že máme tu možnost pracovat na dětském oddělení. Věříme, že nás bude pomoc potřebným naplňovat a budeme tak činit s nadšením a radostí.

    Sabina Spáčilová, Eliška Šobrová 3. A

  • Odborná exkurze ve FN Olomouc

    O zajímavé exkurze není na naší škole nouze, a proto se naše třída dětských sestřiček vydala v pondělí 23. 9. 2019 do Fakultní nemocnice v Olomouci. Ze Zlína jsme vyjely brzy ráno, takže nám chvilka volna před prohlídkou nemocnice přišla vhod a využily jsme ji k tomu, abychom doplnily hladinu kofeinu v organismu. Před devátou hodinou jsme se sešly před dětskou klinikou. Ve vchodu nás přivítala vrchní sestra Mgr. Světlana Kašubová. My jsme si oblékly pláště, díky kterým jsme se v nemocnici cítily hned jistěji a postupně jsme prošly celou kliniku. Výšlap do sedmého patra byla dobrá rozcvička, ale všechny jsme to zvládly. Na jednotce intenzivní a resuscitační péče nám vrchní sestra vysvětlila, které děti na toto oddělení přijímají, jaké je personální obsazení a jaké mají k dispozici vybavení. Toto patro nepůsobilo moc vesele, ale nemohly jsme si nevšimnout krásného zařízení, díky kterému hospitali­zované děti snad cítí menší obavy z prostředí, které je pro ně neznámé. Podívaly jsme se na dětskou chirurgii, kojenecké oddělení a také oddělení větších dětí. Součástí je hematologicko-onkologické oddělení, které se považuje za jedno z nejnároč­nějších pracovišť, ale potěšilo nás, že v 95% je léčba úspěšná. Po krátké přestávce jsme se přemístily na psychiatric­kou kliniku, která pro nás byla velkou neznámou. Nejprve jsme se podívaly do prostor, kde probíhá ergoterapie – terapie prací. Jak jsme předpoklá­daly, pracovat na takovém místě není nic jednoduchého, a to nám potvrdila fyziotera­peutka, která ergoterapii vede. Pak si nás vyzvedla vrchní sestra Bc. Hana Pizúrová, která nás celou klinikou provedla. Ukázala nám dvě ze tří oddělení (na akutním oddělení se exkurze nerealizují) a poté nám předala spoustu zážitků a zkušeností ze své bohaté praxe. Celé to bylo velice zajímavé a poučné, nicméně jsme pochopily, že život je nepředvída­telný, a že na se na tomto místě může ocitnout každý z nás. Proto je dobře, že jsme mohli načerpat tolik nových a velmi zajímavých informací. Věříme, že další podobné exkurze budou následovat.

    Eliška Nováková, 1.D

  • Dětské sestry v Nekky baby clubu

    V pondělí 16. 9. 2019 jsme se s naší studijní skupinou dětských sester vydaly na místo, které pro některé z nás bylo velkou neznámou. Už jen najít Nekky club byl oříšek, ale co si pod tím máme představit? Moc milá paní vedoucí a zároveň majitelka – Bc. Kateřina Francová – nás hezky přivítala a uvedla do místnosti, kde bychom díky příjemné teplotě a přítmí rychle upadly do spánku spravedli­vých. Naštěstí bylo povídání o centru velice zajímavé a než jsme se nadály, přešly jsme plynule do praktické části. Každá z nás dostala do rukou panenku, na které jsme si mohly vyzkoušet to, jak máme správně manipulovat s těmi pár gramy, o které chceme pečovat. Určitě se nám bude tato zkušenost hodit nejen v praxi, která nás již brzy čeká, ale i za nějakých pár let, kdy se snad budeme starat o naše vlastní miminka. Učily jsme se, jak miminko správně zvednout, držet a položit, jaký má vliv správný motorický vývoj už v takto raném věku na zdraví během celého života. Také jsme se dozvěděly, jak zajistit miminku příjemné prostředí, abychom mu ulehčili poporodní adaptaci a dostaly jsme pár dobrých rad, jak v nemocnici komunikovat (a nekomuniko­vat) s čerstvými maminkami. Poté jsme se vydaly do prostor centra, kde se nachází bazén, ve kterém jsme mohly v praxi vidět, jak děti s rodiči (prarodiči) skotačí a jak se podle pokynů paní trenérky učí ve vodě orientovat a jak jim to přináší, mimo pozitivního dopadu na zdraví, radost a zábavu. Centrum je vybavené také vanou, kde se můžou rodiče naučit jak správně jejich děťátko koupat a taky tam můžeme najít saunu, kterou můžou návštěvníci centra využívat. Myslím si, že pro všechny byla tato exkurze velmi přínosná a nemůžeme se dočkat, až si na praxi vyzkoušíme i plavání s dětmi a další aktivity, které toto centrum nabízí.

    Eliška Nováková, 1.D

  • Odborná exkurze 1.V v hospici Citadela ve Valašském Meziříčí

    Co se stane, pokud pacientovi o jeho zdravotním stavu dlouhodobě lžeme? Má vážná choroba nějaký smysl? A proč umírající nezabíjet, jak si přejí zastánci euthanázie, ale naopak respektovat jejich život až do přirozeného konce a být jim nablízku? Na tyto otázky dostanete odpověď v knize MUDr. Marie Svatošové Neboj se vrátit domů, ale na mnohé dostali odpověď i studenti 1.ročníku oboru DVS při odborné exkurzi v hospici Citadela ve Valašském Meziříčí. Zařízení, které dlouhodobě a velmi kvalitně poskytuje paliativní péči a nejen to…zařízení, které stojí za to navštívit.

    Marta Malaníková

1 64 65 66 67 68 69 70 89 177
RSS

Mise

Věříme v to, že pečovat o druhého znamená přiblížit se k němu a uvidět v něm člověka.

Vize

Naše škola je prostorem ke vzdělávání a výchově cílevědomých a rozvinutých osobností; zdravotnic­kých pracovníků, schopných a ochotných pomáhat.

Široké a otevřené dveře charakteri­zují otevřenost k žákům, studentům, rodičům, odborné i laické veřejnosti všech generací.

Cihlové stěny poukazují k nejlepší tradici zlínského školství, to znamená těsné propojení teorie s praxí – školy s nemocnicí.

Sloupy symbolizují stabilitu, pečlivost, pracovitost a osobní přístup.

Vítám Vás na stránkách Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Zlín. Naše vzdělávací zařízení se řadí k tradičním a významným středním školám regionu.

Velkou devizou školy je, že je zaměřena výhradně na výuku zdravotnic­kých oborů. Pro absolventy základních škol jsou to obory ošetřovatel a zdravotnický asistent, pro absolventy středních škol diplomovaná všeobecná sestra a diplomovaný zdravotnický záchranář. Nezaměřujeme se pouze na samotnou výuku, ale snažíme souběžně pro žáky a studenty vytvářet podmínky pro zájmovou činnost a nabízet jim aktivity přirozeně doplňující a rozvíjející získané vědomosti. Velký důraz klademe na estetičnost prostředí školy a budování zájmu žáků a studentů o jeho udržování a zdokonalo­vání.

Znakem naší školy je profesiona­lita a náročnost pedagogického týmu skloubená s jeho lidským, osobním a empatickým přístupem. Samozřejmostí je při tom vzájemná úcta mezi vyučujícími a žáky. Snažíme se vést žáky a studenty k samostat­nosti, zvyšování své odpovědnosti a k posilování role vlastní aktivity.

Na baťovskou tradici navazujeme důrazem na slovo spolupráce. Základem je rozvoj spolupráce v trojúhel­níku žák, rodič, učitel, stejně jako spolupráce mezi všemi pracovníky školy. Chápeme zároveň školu jako přirozené komunitní centrum a proto je naším záměrem využít materiálního i lidského potenciálu školy ke spolupráci s institucemi a obyvateli Zlína. K tomuto účelu škola vytvořila vlastní instituci – Akademii v Broučkově ulici a postupně se snaží vytvářet nabídku pro obyvatele všech věkových kategorií. Je potěšitelné, že se do těchto aktivit přirozeně zapojují i naši žáci a studenti.

Naše škola nabízí příjemné a bezpečné prostředí, ve kterém se mohou žáci a studenti profesně i osobnostně rozvíjet. Věřím proto, že většina současných žáků a studentů je v naší škole spokojena jak s klimatem, tak i s úrovní vzdělávání a výchovy. Dokladem dobré práce všech pracovníků školy je, že naši absolventi s téměř stoprocentní úspěšností získávají zaměstnání nebo pokračují ve studiu na vyšších nebo vysokých školách.

Pro ty, kteří teprve uvažují o volbě školy, jsme proto výbornou volbou. Přijďte se sami přesvědčit.

Mgr. Hynek Steska, ředitel školy