První ročníky zažily seznamování na každoročním zářijovém adaptačním kurzu v DIS Fryšták a zde jsou autentické názory a zážitky žákyň a žáků:
„Po příjezdu na nás čekali vědci z ústavu štěstí.“ „ Jako první úkol jsme rozdávali kolemjdoucím štěstí a po celý zbytek pobytu štěstí vydrželo i nám..“ „Každá z her byla zajímavá a pomohla nám trochu víc poznat druhé..“ „Zjistili jsme, že máme spoustu společných zájmů, a že spolu dokážeme dobře vycházet.“ „ Všichni jsme se shodli, že budeme dobrá parta..“ 1.A
„Byly tam skvělé kreativní a originální aktivity. Stmelili jsme kolektiv a lépe jsme se poznali.“ „ Díky instruktorům bylo pojetí aktivit úžasně vtipné..“ „Nejsilnější zážitek byla aktivita na kole, která skončila v rybníce. Vrhli jsme se tam s nadšením 5-letého dítětě..“ „Překvapila nás spousta věcí, třeba hudební vkus, zájmy a názory spolužáků..“ „Odvezli jsme si hromadu zážitků a nové kamarády..“ 1.C
„Náš adaptační pobyt byl nezapomenutelný, hráli jsme spoustu společenských her, které nás hodně sblížily…“ „ Dobře tam vařili, chutnali mi halušky..“ „Aktivity nebyly ohrané a nudné, bavily mě..“ „Slaňování, randíčka, divadlo, program byl dobře promyšlený..“ „Dějí se zde věci, které jen tak někde nezažiješ a nezapomeneš na ně..“ 1.B
A jako bonus básnička od 1.A:
My byli jsme ve Fryštáku s naší třídou 1.A,
sranda to tam byla veliká.
Od pondělí do středy,
hráli jsme tam skvělé hry,
poznali jsme spolužáky,
dobrý kolektiv si tam zřídili.
Na kole jsme taky jeli,
že neuhodnete, co se stalo?
My totiž do rybníka v cíli zahučeli.
Velké díky patří všem,
nikdy na to nezapomenem.
Franto, Míšo, Martine,
my vám všichni děkujem
za zážitky s váma třema,
už teď těšíme se do třeťáku,
že to zažijeme znova.
S akcí jsme byli velmi spokojení i my TU 1.ročníků Lenka Březíková, Marie Vilímková, Kamil Šrubař.
Lenka Březíková
Dne 13. 9. 2021 se uskutečnilo 2. kolo projektového dne VOŠ. Studenti druhého ročníku oboru Diplomovaná všeobecná sestra se tak na jeden den ujali role mentorů a pod jejich taktovkou si mohli žáci 3.B a 3.C natrénovat vybrané ošetřovatelské dovednosti. Program probíhal převážně v odborných učebnách, kde si žáci vyzkoušeli různé způsoby aplikace léků, odběry krve, cévkování, aplikaci klyzmatu a postup při kardiopulmonální resuscitaci. Do praktických činností byla zařazena také řízená relaxace, jako nedílná součást péče o duševní pohodu zdravotníků. Za celý realizační tým moc děkujeme všem zúčastněným studentům.
Šárka Slunečková
Obdrželi jsme poděkování za provedení proškolení zaměstnanců v první pomoci Text e-mailupdf200 kBpřed 3 lety
Světlana Jančaříková
Náš výlet začal na autobusovém
nádraží ve Zlíně, kde jsme čekali na autobus, který přijel 6:35 a my
konečně vyrazili na náš první, společný výlet. Cesta byla fajn až na
menší komplikace v dopravě kdy jsme nabrali trochu větší zpoždění, ale
přes to jsme vše zvládli. A když už jsme po deváté hodině konečně
dojeli do Brna vydali jsme se směrem na výstavu Body Worlds.
Výstava byla skvělá, dozvěděli jsme se spoustu nových informací a viděli
jsme přesně na částech těla, jak vypadají různé nemoci např.
Alzheimerova choroba nebo metastázy v mozku. Byl to skvělý zážitek na
který jen tak nezapomeneme. Když jsme si vše prohlédli, vydali jsme se do
nákupního centra Vaňkovka, kde jsme si dali rozchod na víc jak půl hodiny,
aby jsme se mohli najíst. Na cestu zpět jsme zvolili autobus Regiojet, který
měl klimatizaci, která se v takovém vedru velmi hodila a cesta s ní byla
hned příjemnější. U Kroměříže nás zastavili policisté se psem a
prohlídli celý autobus. Pro některé to byl prý největší zážitek
z celého výletu. Po víc jak hodině a půl v autobuse jsme se vrátili na
autobusové nádraží ve Zlíně a tím náš výlet skončil. Byl to skvělý
zážitek a moc jsme si to užili.
Anna FIurášková, 1.O
Ve čtvrtek 17.6. se 1.C společně s paní učitelkou Malaníkovou vydala na exkurzi na záchranku. Viděli jsme dispečery jak přijímají různé případy, mnoho sanitek a taky hodně modelů na kterých záchranáři trénují. Viděli jsme vybavení sanitek a taky jsme se dozvěděli zajímavosti ohledně sanitek, nebo například kolik případů za den přijmou dispečeři. Velké dík patří záchranářům, kteří nás provedli, vysvětlili a odpověděli na naše dotazy.
Marta Malaníková
V pátek 25.6. proběhlo třídní kolo soutěže v úpravě lůžek třídy 1. B, zakončili jsme tak školní rok 2020/2021 v předmětu OSN. Po počátečním stresu se soutěžící připravili podat ty nejlepší výkony. Role pacientů si vyzkoušeli jejich spolužáci a chvilkama se zdálo, že by to mohla být spíš soutěž v komunikaci, jak jim to šlo. První místo obsadila Michaela Kadlčková, 2. místo získala Tereza Hanáčková a krásné 3. místo si vysoutěžila Markéta Kolajová. Soutěžní dopoledne proběhlo v příjemné atmosféře.
Olga Králíková
Mise
Věříme v to, že pečovat o druhého znamená přiblížit se k němu a uvidět v něm člověka.
Vize
Naše škola je prostorem ke vzdělávání a výchově cílevědomých a rozvinutých osobností; zdravotnických pracovníků, schopných a ochotných pomáhat.
Široké a otevřené dveře charakterizují otevřenost k žákům, studentům, rodičům, odborné i laické veřejnosti všech generací.
Cihlové stěny poukazují k nejlepší tradici zlínského školství, to znamená těsné propojení teorie s praxí – školy s nemocnicí.
Sloupy symbolizují stabilitu, pečlivost, pracovitost a osobní přístup.
Vítám Vás na stránkách Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Zlín. Naše vzdělávací zařízení se řadí k tradičním a významným středním školám regionu.
Velkou devizou školy je, že je zaměřena výhradně na výuku zdravotnických oborů. Pro absolventy základních škol jsou to obory ošetřovatel a zdravotnický asistent, pro absolventy středních škol diplomovaná všeobecná sestra a diplomovaný zdravotnický záchranář. Nezaměřujeme se pouze na samotnou výuku, ale snažíme souběžně pro žáky a studenty vytvářet podmínky pro zájmovou činnost a nabízet jim aktivity přirozeně doplňující a rozvíjející získané vědomosti. Velký důraz klademe na estetičnost prostředí školy a budování zájmu žáků a studentů o jeho udržování a zdokonalování.
Znakem naší školy je profesionalita a náročnost pedagogického týmu skloubená s jeho lidským, osobním a empatickým přístupem. Samozřejmostí je při tom vzájemná úcta mezi vyučujícími a žáky. Snažíme se vést žáky a studenty k samostatnosti, zvyšování své odpovědnosti a k posilování role vlastní aktivity.
Na baťovskou tradici navazujeme důrazem na slovo spolupráce. Základem je rozvoj spolupráce v trojúhelníku žák, rodič, učitel, stejně jako spolupráce mezi všemi pracovníky školy. Chápeme zároveň školu jako přirozené komunitní centrum a proto je naším záměrem využít materiálního i lidského potenciálu školy ke spolupráci s institucemi a obyvateli Zlína. K tomuto účelu škola vytvořila vlastní instituci – Akademii v Broučkově ulici a postupně se snaží vytvářet nabídku pro obyvatele všech věkových kategorií. Je potěšitelné, že se do těchto aktivit přirozeně zapojují i naši žáci a studenti.
Naše škola nabízí příjemné a bezpečné prostředí, ve kterém se mohou žáci a studenti profesně i osobnostně rozvíjet. Věřím proto, že většina současných žáků a studentů je v naší škole spokojena jak s klimatem, tak i s úrovní vzdělávání a výchovy. Dokladem dobré práce všech pracovníků školy je, že naši absolventi s téměř stoprocentní úspěšností získávají zaměstnání nebo pokračují ve studiu na vyšších nebo vysokých školách.
Pro ty, kteří teprve uvažují o volbě školy, jsme proto výbornou volbou. Přijďte se sami přesvědčit.
Mgr. Hynek Steska, ředitel školy