Dne 6. března 2015 se žáci naší školy zúčastnili regionálního kola soutěže v psychologii. Po náročném dopoledni, se Martinu Pekařovi, ze třídy 3.A, podařilo získat 2. místo s prezentací na téma „Hledáme cesty k porozumění“. Největší obdiv nejen obecenstva, ale i poroty, získala Barbora Kopřivová, ze třídy 2.B, která se umístila na nádherném 1. místě s prezentací „Osamocení“. Těmto žákům děkujeme za reprezentaci naší školy a Barboře přejeme hodně štěstí v celostátním kole psychologické olympiády, které se v letošním roce koná na naší škole. Autor: Mgr. Alice Stašová
Andrea Bílková
V pátek 20. března bylo v dopoledních hodinách pozorovatelné částečné zatmění Slunce, při němž stín Měsíce zakryl kolem 11 hodiny téměř 73 % slunečního disku. Vzhledem k tomu, že se jednalo o poslední zatmění Slunce, které z našeho území spatříme do června roku 2021, nemohli jsme si nechat tuto příležitost uniknout. Všichni žáci se postupně vystřídali na balkónech školy, kde současně probíhal doprovodný program, v němž jsme si mohli prověřit své znalosti o Slunci a o zatmění.
Martina Dvořáčková
V měsíci březnu se žáci třetích ročníků věnovali další aktivitě zahrnuté pod sjednocujícím označením Administrativa v práci zdravotnického asistenta. Důraz byl kladem na pochopení významu propojení kvality poskytované péče a důležitosti jejího pečlivého dokumentování. Žáci na modelovém příkladu pacienta s konkrétní diagnózou pracovali metodou ošetřovatelského procesu. Provedli rozbor stavu nemocného, naplánovali podrobně jednotlivé kroky péče o něj a vše pak řádně zdokumentovali ve zdravotnické dokumentaci. Pracovali ve dvou skupinách pod vedením mentorky – manažerky rizik Krajské nemocnice T. Bati, a. s. Závěrečná hodnocení proběhla v termínech 18. a 30. března 2015
Helena Fremlová
Pod vedením mentorky – vedoucí nutriční terapeutky Michaely Hrbáčkové z Krajské nemocnice T. Bati, a. s. se 27 žáků třetího ročníku oboru zdravotnický asistent sešlo v pondělí 16. března k prezentaci výsledků své práce. Pod vedením učitelek praktické výuky připravovali prezentace na zadaná témata: Výživa dětí a Výživa seniorů. Při přípravě prezentace využili poznatků a praktických zkušeností, které již získali během studia na naší škole. K doplnění informací využili také zdroje aktuálních informací, především z literatury a odborných časopisů.
Helena Fremlová
V neděli 1. 3. 2015 jsem se setkali
u školy a vyrazili na lyžák. Po hodině jízdy autobusem jsme zdárně
dorazili na místo určení. Ještě stále plní elánu jsme obydleli určené
pokoje a po obědě jsme poprvé vyrazili na svah. Začátky byly krušné, ale
ke konci týdne potkáváme na vrcholu sjezdovky i členy třetího
družstva.
Každé ráno mělo stejný scénář: šokuje mě budíček, obleču se,
„zgarb“ do kapsy a hurá na snídani. Okoušu ztvrdlé rožky rohlíků a
bleskovou rychlostí se obleču do úboru a hurá na svah. Za zpěvu pana
učitele Koňaříka před zraky ostatních pádlujeme a potkáváme krokodýly.
Přesněji řečeno se rozcvičíme před zdoláváním svahu. Můžeme zde
sledovat spoustu různých pádů a karambólů. Na bolest kolen si už nikdo
nestěžuje, paní učitelka Aujeská má totiž taky kolena a nestěžuje
si.
Celý týden nám velmi rychle utekl, nastal pátek a my jsme se museli
rozloučit se svahem. A jak se nám na lyžáku líbilo?
„Pot, krev, dřina trpělivost, disciplína! Toť heslo paní učitelky
Aujeské.“
„Skipasy jsme museli odevzdat učitelům.“
„Modřiny, odřeniny a bolavá kolena prošly pod rukama paní učitelky
Malaníkové.“
„První den to sice vypadalo, že jezdíme jen po zadku, ale situace se den
ode dne zlepšovala.“
„Kdyby se nás teď někdo zeptal, jestli bychom chtěli jet znovu, tak bychom
rozhodně řekli, že ANO.“
Veronika Meitnerová
24. 9. 2014 byl zahájen na SZŠ a VOŠZ Zlín AKK Pracovník v sociálních službách. Teoretická výuka probíhala na naší škole, kdy se frekventanti kurzu vzdělávali v předmětech somatologie, psychologie, komunikace, první pomoc, péče o nemocné, metody sociální práce, péče o domácnost, výchovné zaměstnání, sebeobrana aj. Praktická výuka pak probíhala v Domově pro seniory v Lukově a v Dětském centru Burešov pod vedením odborníků z praxe. Po ukončení kurzu mají absolventi možnost hledat uplatnění v sociálních zařízeních, které spadají pod MPSV ČR. Dne 3. 3. 2015 úspěšně složilo závěrečnou zkoušku 10 kurzistů, z nichž někteří již v této oblasti pracují, někteří se o daná místa ucházejí. Části frekventantů hradil rekvalifikaci ÚP. Absolventům přejeme, aby se uplatnili v oboru a mohli své vědomosti a dovednosti využít v péči o potřebné. autor Mgr. Eva Řeháková
Andrea Bílková
Mise
Věříme v to, že pečovat o druhého znamená přiblížit se k němu a uvidět v něm člověka.
Vize
Naše škola je prostorem ke vzdělávání a výchově cílevědomých a rozvinutých osobností; zdravotnických pracovníků, schopných a ochotných pomáhat.
Široké a otevřené dveře charakterizují otevřenost k žákům, studentům, rodičům, odborné i laické veřejnosti všech generací.
Cihlové stěny poukazují k nejlepší tradici zlínského školství, to znamená těsné propojení teorie s praxí – školy s nemocnicí.
Sloupy symbolizují stabilitu, pečlivost, pracovitost a osobní přístup.
Vítám Vás na stránkách Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické Zlín. Naše vzdělávací zařízení se řadí k tradičním a významným středním školám regionu.
Velkou devizou školy je, že je zaměřena výhradně na výuku zdravotnických oborů. Pro absolventy základních škol jsou to obory ošetřovatel a zdravotnický asistent, pro absolventy středních škol diplomovaná všeobecná sestra a diplomovaný zdravotnický záchranář. Nezaměřujeme se pouze na samotnou výuku, ale snažíme souběžně pro žáky a studenty vytvářet podmínky pro zájmovou činnost a nabízet jim aktivity přirozeně doplňující a rozvíjející získané vědomosti. Velký důraz klademe na estetičnost prostředí školy a budování zájmu žáků a studentů o jeho udržování a zdokonalování.
Znakem naší školy je profesionalita a náročnost pedagogického týmu skloubená s jeho lidským, osobním a empatickým přístupem. Samozřejmostí je při tom vzájemná úcta mezi vyučujícími a žáky. Snažíme se vést žáky a studenty k samostatnosti, zvyšování své odpovědnosti a k posilování role vlastní aktivity.
Na baťovskou tradici navazujeme důrazem na slovo spolupráce. Základem je rozvoj spolupráce v trojúhelníku žák, rodič, učitel, stejně jako spolupráce mezi všemi pracovníky školy. Chápeme zároveň školu jako přirozené komunitní centrum a proto je naším záměrem využít materiálního i lidského potenciálu školy ke spolupráci s institucemi a obyvateli Zlína. K tomuto účelu škola vytvořila vlastní instituci – Akademii v Broučkově ulici a postupně se snaží vytvářet nabídku pro obyvatele všech věkových kategorií. Je potěšitelné, že se do těchto aktivit přirozeně zapojují i naši žáci a studenti.
Naše škola nabízí příjemné a bezpečné prostředí, ve kterém se mohou žáci a studenti profesně i osobnostně rozvíjet. Věřím proto, že většina současných žáků a studentů je v naší škole spokojena jak s klimatem, tak i s úrovní vzdělávání a výchovy. Dokladem dobré práce všech pracovníků školy je, že naši absolventi s téměř stoprocentní úspěšností získávají zaměstnání nebo pokračují ve studiu na vyšších nebo vysokých školách.
Pro ty, kteří teprve uvažují o volbě školy, jsme proto výbornou volbou. Přijďte se sami přesvědčit.
Mgr. Hynek Steska, ředitel školy